Referat: Ekstraordinær Generalforsamling 29.11.2021

Velkomst v. formand Vibeke Borregaard

Generalforsamlingen er blevet indkaldt til behandling af følgende dagsorden:

1. Valg af dirigent og referent
  2. Bestyrelsens forslag om stigning af medlemskontingent – fra nuværende 400,-kr. til 550,- kr./årligt i 2022. Præsentation af budget 2022 (med og uden den foreslåede kontingentstigning) Se budgettet som Excel-fil ved at klikke her: budget 2022
  1. Afstemning
  2. Evt

Referat

Velkomst v. Vibeke Borregaard (formand)

Ad.1.          Dirigent: Jette Christiansen Referent: Linda Lindbøg Johansen

Ad.2.          På baggrund af stigende elpriser fra januar 2022, og en øget efterspørgsel på udvidede åbningstider i saunaen, viser der sig behov for, at sætte det årlige kontingent op.

Eftersom vi ikke har været etableret med åben sauna mere end en få måneder, har bestyrelsen ikke et kvalificeret grundlag for, at kunne beregne faste udgifter. Det har derfor været nødvendigt, at foretage de økonomiske beregninger ud fra et skøn, hvor der er taget udgangspunkt i de sidste tre måneder.

Vi er stadig i en fase, hvor foreningen skal etablere sig og den daglige drift skal køre. Bestyrelsen forventer, at nye udgifter kan dukke op – det være sig i forbindelse med drift, sikkerhed, inventar mv.

Eksempler: montering af sikkerhedsstiger og redningskrans, som vi modtager fra Trygfonden til maj 2022, færdiggørelse af udendørs brus/omklædning, sikring af badebro, hvis der bliver isvinter.

Kasserer Helle Johansen gennemgik budget for 2022 – både med og uden kontingentstigning (vedlagt som bilag)

Med en kontingentforhøjelse er der balance, og tilmed mulighed for udvidelse af åbningstider i saunaen.

Bestyrelsen foreslog på denne baggrund en stigning af det årlige kontingent med 150,-kr. fra nuværende 400,- kr. til 550,- kr. for 2022. Det årlige kontingent opkræves i januar måned.

Ad.3.          Kontingentstigning blev vedtaget med 12 stemmer for, og 1 imod.

Ad.4           Bestyrelsen orienterer:

Bestyrelsen er gjort opmærksom på en fejl på vores hjemmeside, hvor det årlige kontingent stod til at dække perioden 2021/2022 – et levn fra tidligere tider, hvor kontingentperioden fulgte sæsonen. Det blev ændret for et par år siden, sådan at det årlige kontingent nu følger kalenderåret.

Bestyrelsen har derfor set sig nødsaget til, at indføre et slags ”Overgangskontingent” for de medlemmer, som har meldt sig ind efter 1. oktober, og som ved indmeldelsen har indbetalt 400,- kr. For disse medlemmer gælder det, at der kun opkræves 150,- kr. i kontingent for 2022.

Fejlen er straks rettet på hjemmesiden.

Bestyrelsen vil gerne sikre, at du som medlem ved hvordan og hvem du kan henvende dig til, når du enten har gode ideer/forslag til forbedringer, spørgsmål, ris og ros mv.

Du kan sende en mail til: nibefjordbadeklub@gmail.com hvor du i emnefeltet tilføjer navnet på det bestyrelsesmedlem, du gerne vil i kontakt med. Kassereren sørger for, at videresende din mail til rette vedkommende.

Bestyrelsen har organiseret sig i teams, hvis medlemmer hver især er ansvarlige for deres område:

Sikkerhed, vedligehold og drift: Vibeke og Jan

Nøglebrikker: Vibeke

Økonomi, medlemskab, mailkorrespondance, drift sauna: Helle

Rengøring, inventar/indretning: Linda

Eventteam: Gitte og Helle

Officiel Facebookside: Gitte

Intro af nye medlemmer: Gitte, Lisbeth, Solveig, Helle og Linda

Spørgsmål, generelle drøftelser, orientering:

Behovet for at montere kompressor kontra varmekapper for at undgå evt. isskruninger ved bro – benene, blev drøftet. I forbindelse med den påbegyndte etablering af lys på molen, vil vi bede elektrikeren give et overslag på udgifter hertil, før der kan tages endelig stilling til det økonomiske råderum.

På spørgsmål til, at der kun er koldt vand i bruserne, kunne bestyrelsen oplyse, at det simpelthen skyldes, at septiktanken er for lille. Da Havnehuset blev etableret, var der ikke kalkuleret med, at det også skulle fungere, som selskabslokale. Det betyder, at vi først kan begynde, at tænke på varmt vand i bruseren, når vi på sigt får mulighed for at udvide.

Peter Ravnsrede foreslog, at udnytte standby funktionen i saunaens styresystem, og dermed opnå en reducering af genopvarmningstiden. På den måde vil det være muligt at opnå det mindst mulige strømforbrug.

Det afprøves at indstille saunaen i standby funktion, hvor temperaturen holdes på minimum 55-60 grader, hvilket formodes at give en besparelse på den lange bane. Vi prøvekører metoden i december måned, og evaluerer herefter.

Et medlem oplyser, at broen er glat foran trappen, hvilket formentlig skyldes en form for alger, som ikke ses med det blotte øje. Der vil blive hængt en skurebørste op ved hver trappe, og der opfordres til, at den bliver brugt jævnligt. Det vil fremadrettet også være en del af mandagsrengøringen.

Nye åbningstider i sauna fra 1. december 2021 fremgår af vores officielle facebook side, og ved opslag på klubhuset.